Poprzez tarczę sprzęgła przenosi się napęd z silnika na skrzynię biegów. Tarcza jest dociskana do koła zamachowego znajdującego się na wale korbowym. Jest elementem ciernym zużywającym się zależnie od stylu jazdy kierowcy i obciążeń pojazdu. Tarczę sprzęgła należy wymienić kiedy pojawia się tzw. ślizganie sprzęgła. Przy prawidłowo wyregulowanym sprzęgle, sprawnym docisku i przy wyłączonym sprzęgle wzrost obrotów silnika przekłada się adekwatnie na wzrost prędkości. Ślizgające się sprzęgło powoduje wzrost obrotów bez przyspieszania. Suche sprzęgło może się też ślizgać jeśli jest zabrudzone olejem np. w wyniku wycieku z silnika lub skrzyni biegów. Tarczę sprzęgła warto wymienić wraz z dociskiem oraz łożyskiem wyciskowym. Elementy te są porównywalnej trwałości, w związku z czym potrzeba wymiany jednego z tych podzespołów oznacza zły stan pozostałych.