Olej silnikowy stale krąży po silniku, chłodząc go i oczyszczając z pozostałości spalonego paliwa. Aby przedłużyć okres użytkowania jednostki napędowej, stosuje się przykręcany do bloku silnika filtr oleju. Wyłapuje on drobiny sadzy i inne zanieczyszczenia zawarte w oleju. Zużyty filtr oleju utrudnia przepływ i obniża ciśnienie oleju w układzie smarującym. Pogorszenie smarowania silnika utrudnia warunki jego pracy i grozi przegrzaniem jednostki napędowej. Zatkanie filtru może doprowadzić do uszkodzenia pompy oleju i następnie do zatarcia silnika. Filtr należy wymieniać przy każdej zmianie oleju i zgodnie z wymaganiami producenta pojazdu. Pozostawienie starego filtru sprawi, że wcześniej wyłapane zanieczyszczenia przedostaną się do silnika wraz z nowym olejem. Pozorna oszczędność, czyli rezygnacja z wymiany filtru oleju, negatywnie wpływa na żywotność jednostki napędowej.
Numery OE
Numery OE
Numery producenta
2992188
Numery OE
ALCO FILTER:
SP-1269
BOSCH:
F 026 407 053
CHAMPION:
E 105
CITROEN:
1109 Y6
CLEAN FILTERS:
DO 1820
COOPERS:
Z 1575
CROSLAND:
2282
FIAT:
8093784
FIAT:
504 0061 45
FILTRON:
OP 592/5
FLEETGUARD:
LF3940
FRAM:
PH9637
HENGST FILTER:
H17W24
HENSCHEL:
H17W24
IVECO:
2992188
LAUTRETTE:
ELH 4354
MAHLE FILTER:
OC486
MANN-FILTER:
W940/62
MFILTER:
MH3405
PBR:
BC-1351
PEUGEOT:
1109 Y5
PRESTOLITE ELECTRIC:
LS361
PURFLUX:
LS361
PUROLATOR:
L38365
SOFIMA:
S 0002 R
SogefiPro:
FT 5662
TECNOCAR:
R200
UFI:
23 457 00
WIX FILTERS:
WL7401
Pasuje do pojazdów
Pasuje do pojazdów
Model / typ
Pojemno\u015b\u0107
Moc (KM)
Moc (kW)
Produkowany
Kod silnika
JUMPER Autobus (244, Z_) 2.8 HDi
2798
128
94
2002-04-01 - 2006-06-01
8140.43S
JUMPER Autobus (244, Z_) 2.8 HDi Nap\u0119d na wszystkie ko\u0142a