Olej silnikowy stale krąży po silniku, chłodząc go i oczyszczając z pozostałości spalonego paliwa. Aby przedłużyć okres użytkowania jednostki napędowej, stosuje się przykręcany do bloku silnika filtr oleju. Wyłapuje on drobiny sadzy i inne zanieczyszczenia zawarte w oleju. Zużyty filtr oleju utrudnia przepływ i obniża ciśnienie oleju w układzie smarującym. Pogorszenie smarowania silnika utrudnia warunki jego pracy i grozi przegrzaniem jednostki napędowej. Zatkanie filtru może doprowadzić do uszkodzenia pompy oleju i następnie do zatarcia silnika. Filtr należy wymieniać przy każdej zmianie oleju i zgodnie z wymaganiami producenta pojazdu. Pozostawienie starego filtru sprawi, że wcześniej wyłapane zanieczyszczenia przedostaną się do silnika wraz z nowym olejem. Pozorna oszczędność, czyli rezygnacja z wymiany filtru oleju, negatywnie wpływa na żywotność jednostki napędowej.
Numery OE
Numery OE
Numery producenta
W 719/53
Numery OE
BOSCH:
F 026 407 179
COMLINE:
EOF270
CoopersFiaam:
FT6034
FRAM:
PH10600
HENGST FILTER:
H14W41
MOTAQUIP:
LVFL 836
MULLER FILTER:
FO623
PURFLUX:
LS937
SOFIMA:
S 3597 R
TECNOCAR:
R721
UFI:
23.597.00
Pasuje do pojazdów
Pasuje do pojazdów
Model / typ
Pojemno\u015b\u0107
Moc (KM)
Moc (kW)
Produkowany
Kod silnika
CALIFORNIA T5 Camper (7EC, 7EF, 7EG, 7HF) 2.0 TSI
1984
204
150
2011-05-01 - 2015-08-01
CJKA
CALIFORNIA T5 Camper (7EC, 7EF, 7EG, 7HF) 2.0 TSI
1984
150
110
2012-07-01 - 2015-08-01
CJKB
CALIFORNIA T5 Camper (7EC, 7EF, 7EG, 7HF) 2.0 TSI 4motion