Olej silnikowy stale krąży po silniku, chłodząc go i oczyszczając z pozostałości spalonego paliwa. Aby przedłużyć okres użytkowania jednostki napędowej, stosuje się przykręcany do bloku silnika filtr oleju. Wyłapuje on drobiny sadzy i inne zanieczyszczenia zawarte w oleju. Zużyty filtr oleju utrudnia przepływ i obniża ciśnienie oleju w układzie smarującym. Pogorszenie smarowania silnika utrudnia warunki jego pracy i grozi przegrzaniem jednostki napędowej. Zatkanie filtru może doprowadzić do uszkodzenia pompy oleju i następnie do zatarcia silnika. Filtr należy wymieniać przy każdej zmianie oleju i zgodnie z wymaganiami producenta pojazdu. Pozostawienie starego filtru sprawi, że wcześniej wyłapane zanieczyszczenia przedostaną się do silnika wraz z nowym olejem. Pozorna oszczędność, czyli rezygnacja z wymiany filtru oleju, negatywnie wpływa na żywotność jednostki napędowej.
Numery OE |
Numery OE |
|
Numery producentaNumery OEACDelco: | X 18 | ACDelco: | X 501 | ACDelco: | X 504 | ACDelco: | X 87 | ALCO FILTER: | SP-930 | ARMAFILT: | O-76/120.0 | ASAS: | SP 402/A BVK | BECK/ARNLEY: | 041-8140 | BMW: | 11 42 1 266 773 | BMW: | 11 42 1 287 836 | BMW: | 11 42 1 707 779 | BMW: | 11 42 1 761 087 | BMW: | 11 42 9 061 198 | BOSCH: | 0 451 103 051 | BOSCH: | 0 451 103 069 | BOSCH: | 0 451 103 086 | BOSCH: | 0 451 103 091 | BOSCH: | 0 451 104 515 | BOSCH: | F 026 408 901 | BOSCH: | P3086 | BOSCH: | P8901 | CHAMP: | LS 65 | CHAMPION: | C 168 | CHAMPION: | C 168/606 | CHAMPION: | COF100168S | CLEAN FILTERS: | DO 310 | COMLINE: | EOF053 | COOPERS: | Z 518 | COOPERS: | Z 88 | CROSLAND FILTERS: | 2105 | CROSLAND FILTERS: | 371 | CoopersFiaam: | FT4899 | DELPHI: | FX0087 | DONIT FILTER: | 43.10.37 | FEBI BILSTEIN: | 26873 | FIL FILTER: | ZP 523 A | FIL FILTER: | ZP 523 A2 | FILMAR: | SO8115 | FILMAR: | SO8329 | FILTRON: | OP 559 | FORD: | 5012 556 | FORD: | 5012 651 | FRAD: | 17.33.03/110 | FRAM: | PH2957 | GIF: | GL 271 | GIF: | GL 340 | HENGST FILTER: | H14W07 | KNECHT: | AW 62 | KOLBENSCHMIDT: | 051-OS | KOLBENSCHMIDT: | 50 013 051 | LAUTRETTE: | ELH 4164 | LUCAS ELECTRICAL: | EDL 186 | MAHLE: | OC 49 | MAHLE: | OC 710OF | MAPCO: | 64607 | MEYLE: | 314 114 0007 | MISFAT: | Z130B | MONARK: | 30 738 125 | MOTAQUIP: | VFL 214 | Motorcraft: | EFL 048 | Motorcraft: | EFL 284 | P.B.R.: | BC-1152 | PURFLUX: | LS171 | PUROLATOR: | L 27253 | PUROLATOR: | PC 253 | PZL Filters: | PP-461 | RYCO: | Z63 | SCT - MANNOL: | SM 111 | SOFIMA: | S 4220 R | SWAG: | 20 92 6873 | TECNECO FILTERS: | OL 224 | TECNOCAR: | R224 | TEHO: | 4145 | TEHO: | OK 145 | TJ FILTERS: | FB 5303 | UFI: | 23.130.02 | UNICO FILTER: | LI 7123/15 | UNIPART: | GFE 244 | VAICO: | 20-0382 | VAICO: | V20-0382 | VALEO: | 586081 | WIX FILTERS: | WL7110 |
|
Pasuje do pojazdów |
Pasuje do pojazdów |
|
Model / typ | Pojemno\u015b\u0107 | Moc (KM) | Moc (kW) | Produkowany | Kod silnika |
---|
COUPE B2 (81, 855, 856) 2.3 quattro | 2309 | 133 | 98 | 1987-01-01 - 1987-12-01 | NG | ,
Model / typ | Pojemno\u015b\u0107 | Moc (KM) | Moc (kW) | Produkowany | Kod silnika |
---|
3 (E21) 318 i | 1766 | 105 | 77 | 1979-11-01 - 1982-08-01 | M10 B18 (184VA) | 3 (E21) 320/6 | 1990 | 122 | 90 | 1977-08-01 - 1982-10-01 | M20 B20 (206VA) | 3 (E21) 320 i | 1990 | 125 | 92 | 1975-06-01 - 1982-08-01 | M10 B20 | 3 (E21) 323 i | 2316 | 143 | 105 | 1978-01-01 - 1982-10-01 | M20 B23 (236EA) | ,
Model / typ | Pojemno\u015b\u0107 | Moc (KM) | Moc (kW) | Produkowany | Kod silnika |
---|
GARBUS 1302 1.3 (11) | 1285 | 44 | 32 | 1970-08-01 - 1972-08-01 | AB |
|