Olej silnikowy stale krąży po silniku, chłodząc go i oczyszczając z pozostałości spalonego paliwa. Aby przedłużyć okres użytkowania jednostki napędowej, stosuje się przykręcany do bloku silnika filtr oleju. Wyłapuje on drobiny sadzy i inne zanieczyszczenia zawarte w oleju. Zużyty filtr oleju utrudnia przepływ i obniża ciśnienie oleju w układzie smarującym. Pogorszenie smarowania silnika utrudnia warunki jego pracy i grozi przegrzaniem jednostki napędowej. Zatkanie filtru może doprowadzić do uszkodzenia pompy oleju i następnie do zatarcia silnika. Filtr należy wymieniać przy każdej zmianie oleju i zgodnie z wymaganiami producenta pojazdu. Pozostawienie starego filtru sprawi, że wcześniej wyłapane zanieczyszczenia przedostaną się do silnika wraz z nowym olejem. Pozorna oszczędność, czyli rezygnacja z wymiany filtru oleju, negatywnie wpływa na żywotność jednostki napędowej.
Numery OE
Numery OE
Numery producenta
W 1130/3
Numery OE
ACDelco:
X 4027 E
BLUE PRINT:
ADF 122114
BOSCH:
F 026 407 136
COMLINE:
EOF052
CROSLAND FILTERS:
2197
FILTRON:
OP 569
FRAM:
PH2941
GIF:
GL 339
MOTAQUIP:
VFL 418
P.B.R.:
BC-1299
PURFLUX:
LS299
PUROLATOR:
L 18293
SCT - MANNOL:
SM 136
TEHO:
4114
UFI:
23.167.00
UNICO FILTER:
LI 10115/3
VOLVO:
9125224
VOLVO:
9125224-7
WIX FILTERS:
51189E
WIX FILTERS:
WL7125
WIX FILTERS:
WL7128
Pasuje do pojazdów
Pasuje do pojazdów
Model / typ
Pojemno\u015b\u0107
Moc (KM)
Moc (kW)
Produkowany
Kod silnika
TRANSPORTER IV Platforma / podwozie (70E, 70L, 70M, 7DE, 7DL 1.9 D
1896
61
45
1990-07-01 - 1995-12-01
1X
TRANSPORTER IV Platforma / podwozie (70E, 70L, 70M, 7DE, 7DL 1.9 D