Olej silnikowy stale krąży po silniku, chłodząc go i oczyszczając z pozostałości spalonego paliwa. Aby przedłużyć okres użytkowania jednostki napędowej, stosuje się przykręcany do bloku silnika filtr oleju. Wyłapuje on drobiny sadzy i inne zanieczyszczenia zawarte w oleju. Zużyty filtr oleju utrudnia przepływ i obniża ciśnienie oleju w układzie smarującym. Pogorszenie smarowania silnika utrudnia warunki jego pracy i grozi przegrzaniem jednostki napędowej. Zatkanie filtru może doprowadzić do uszkodzenia pompy oleju i następnie do zatarcia silnika. Filtr należy wymieniać przy każdej zmianie oleju i zgodnie z wymaganiami producenta pojazdu. Pozostawienie starego filtru sprawi, że wcześniej wyłapane zanieczyszczenia przedostaną się do silnika wraz z nowym olejem. Pozorna oszczędność, czyli rezygnacja z wymiany filtru oleju, negatywnie wpływa na żywotność jednostki napędowej.
Numery OE |
Numery OE |
|
Numery producentaNumery OEACDelco: | AC 6257 E | ACDelco: | AC 95 | ACDelco: | C 425 | ACDelco: | P 110 | ACDelco: | P 425 | ALCO FILTER: | MD-017 | ALCO FILTER: | MD-017A | ARMAFILT: | OB-96/110.0 | ASAS: | AS 35 | BECK/ARNLEY: | 041-8040 | BOSCH: | 1 457 429 170 | BOSCH: | 1 457 429 171 | BOSCH: | 1 457 429 172 | BOSCH: | 1 457 431 483 | BOSCH: | P9170 | CHAMP: | LC 117 | CHAMPION: | COF100124C | CHAMPION: | X 124 | CLEAN FILTERS: | ML 417 | COOPERS: | AZL 064 | COOPERS: | G 834 | CROSLAND FILTERS: | 351 | CROSLAND FILTERS: | 469 | CoopersFiaam: | FB1254DB | CoopersFiaam: | FB1501 | CoopersFiaam: | FB1501A | DELPHI: | FX0157 | DONIT FILTER: | 49.11.020 | FIL FILTER: | ML 1380 | FILTRON: | OC 600 | FISPA: | LI 1583 | FISPA: | LI 3610 | FLEETGUARD: | LF3364 | FORD: | 5000 678 | FORD: | 5001 753 | FORD: | 5004 748 | FORD: | 5007 123 | FORD: | 5014 391 | FRAD: | 16.32.04/10 | FRAM: | C3DB | FRAM: | CH251PL | FRAM: | CH291 | GIF: | LI 513 | GUD FILTERS: | G 834 | HENGST FILTER: | D 02 E 110 M | HENGST FILTER: | E110M | HENGST FILTER: | E110M D02 | HOFFER: | 7584302 | KNECHT: | EN 108 A | KNECHT: | EN 108/4 | KNECHT: | T 01.1 | KNECHT: | T 01.1 D | KOLBENSCHMIDT: | 010-OC | KOLBENSCHMIDT: | 50 013 010 | LAUTRETTE: | ELHA 4000 | LUBERFINER: | P 3 | LUCAS ELECTRICAL: | 4674 | MAHLE: | OX 1 | MAHLE: | OX 1 D | MEAT & DORIA: | 14302 | MERCEDES-BENZ: | 000 180 02 09 | MERCEDES-BENZ: | 000 184 85 25 | MERCEDES-BENZ: | A 000 180 02 09 | MERCEDES-BENZ: | A 000 184 85 25 | MFILTER: | MO 184 | MISFAT: | T012B | MONARK: | 30 784 170 | MOTAQUIP: | VFL 237 | MULLER FILTER: | FO3M | Motorcraft: | EFL 067 | O&K: | 915 982 | P.B.R.: | AC-3114 | PURFLUX: | L413 | PUROLATOR: | L 27110 | PUROLATOR: | N 33 AC | PUROLATOR: | T 110 | PUROLATOR: | T 110 D | PUROLATOR: | T 110-312 | QUINTON HAZELL: | QOF 6917 | SCT - MANNOL: | SF 506 | SOFIMA: | S 0122 O | TECNECO FILTERS: | OL 033 | TECNOCAR: | O3M | TEHO: | 5114 | TEHO: | D 114 | TJ FILTERS: | FP 9617 | UFI: | 20.012.02 | UNICO FILTER: | LF 9110 x | UNIPART: | GFE 505 | VTE: | C 61 | WIX FILTERS: | WL7000 |
|
Pasuje do pojazdów |
Pasuje do pojazdów |
|
Model / typ | Pojemno\u015b\u0107 | Moc (KM) | Moc (kW) | Produkowany | Kod silnika |
---|
/8 (W115) 200 D (115.115) | 1988 | 55 | 40 | 1968-01-01 - 1977-01-01 | OM 615.913 | /8 (W115) 220 D (115.110) | 2197 | 60 | 44 | 1968-01-01 - 1977-01-01 | OM 615.912 | /8 (W115) 240 D (115.117) | 2404 | 65 | 48 | 1973-08-01 - 1977-01-01 | OM 616.916 | /8 (W115) 240 D 3.0 (115.114) | 2998 | 80 | 59 | 1974-08-01 - 1976-11-01 | OM 617.910 |
|