Olej silnikowy stale krąży po silniku, chłodząc go i oczyszczając z pozostałości spalonego paliwa. Aby przedłużyć okres użytkowania jednostki napędowej, stosuje się przykręcany do bloku silnika filtr oleju. Wyłapuje on drobiny sadzy i inne zanieczyszczenia zawarte w oleju. Zużyty filtr oleju utrudnia przepływ i obniża ciśnienie oleju w układzie smarującym. Pogorszenie smarowania silnika utrudnia warunki jego pracy i grozi przegrzaniem jednostki napędowej. Zatkanie filtru może doprowadzić do uszkodzenia pompy oleju i następnie do zatarcia silnika. Filtr należy wymieniać przy każdej zmianie oleju i zgodnie z wymaganiami producenta pojazdu. Pozostawienie starego filtru sprawi, że wcześniej wyłapane zanieczyszczenia przedostaną się do silnika wraz z nowym olejem. Pozorna oszczędność, czyli rezygnacja z wymiany filtru oleju, negatywnie wpływa na żywotność jednostki napędowej.
Numery OE
Numery OE
Numery producenta
B10509
Numery OE
AMC Filter:
M0-603
ASHIKA:
10-ECO056
ASHIKA:
10ECO056
BLUE PRINT:
ADG02123
HYUNDAI:
26320-27400
IPS Parts:
IFL3H07
JAPANPARTS:
FO-ECO056
JAPANPARTS:
FOECO056
KIA:
26320-27400
KIA:
2632027400
KIA:
26320-27-400
NIPPARTS:
J1310506
Pasuje do pojazdów
Pasuje do pojazdów
Model / typ
Pojemno\u015b\u0107
Moc (KM)
Moc (kW)
Produkowany
Kod silnika
GRANDEUR (TG) 2.2 CRDi
2188
155
114
2006-06-01 - 2010-10-01
D4EB
,
Model / typ
Pojemno\u015b\u0107
Moc (KM)
Moc (kW)
Produkowany
Kod silnika
CARENS III nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (UN) 2.0 CRDi 140