Olej silnikowy stale krąży po silniku, chłodząc go i oczyszczając z pozostałości spalonego paliwa. Aby przedłużyć okres użytkowania jednostki napędowej, stosuje się przykręcany do bloku silnika filtr oleju. Wyłapuje on drobiny sadzy i inne zanieczyszczenia zawarte w oleju. Zużyty filtr oleju utrudnia przepływ i obniża ciśnienie oleju w układzie smarującym. Pogorszenie smarowania silnika utrudnia warunki jego pracy i grozi przegrzaniem jednostki napędowej. Zatkanie filtru może doprowadzić do uszkodzenia pompy oleju i następnie do zatarcia silnika. Filtr należy wymieniać przy każdej zmianie oleju i zgodnie z wymaganiami producenta pojazdu. Pozostawienie starego filtru sprawi, że wcześniej wyłapane zanieczyszczenia przedostaną się do silnika wraz z nowym olejem. Pozorna oszczędność, czyli rezygnacja z wymiany filtru oleju, negatywnie wpływa na żywotność jednostki napędowej.
Numery OE
Numery OE
Numery producenta
OC 1053
Numery OE
ALCO FILTER:
SP1424
AUDI:
03L115561
BLUE PRINT:
ADV182131
BOSCH:
F026407202
COMLINE:
EOF282
CUPRA:
03L115561
CoopersFiaam:
FT6043
FEBI BILSTEIN:
48527
FILTRON:
OP525/6
FIRST LINE:
BFO4223
FRAM:
PH11014
HENGST FILTER:
H316W
MAGNETI MARELLI:
153071760696
MAGNETI MARELLI:
154705883390
MANN-FILTER:
W7052
MAPCO:
64911
MEYLE:
1003220020
MOTAQUIP:
LVFL809
MULLER FILTER:
FO648
PURFLUX:
LS929
TECNOCAR:
R931
VAICO:
V108655
VW:
03L115561
WIX FILTERS:
WL7525
Pasuje do pojazdów
Pasuje do pojazdów
Model / typ
Pojemno\u015b\u0107
Moc (KM)
Moc (kW)
Produkowany
Kod silnika
CALIFORNIA T5 Camper (7EC, 7EF, 7EG, 7HF) 2.0 TDI
1968
180
132
2009-09-01 - 2015-08-01
CFCA
CALIFORNIA T5 Camper (7EC, 7EF, 7EG, 7HF) 2.0 TDI 4motion