Olej silnikowy stale krąży po silniku, chłodząc go i oczyszczając z pozostałości spalonego paliwa. Aby przedłużyć okres użytkowania jednostki napędowej, stosuje się przykręcany do bloku silnika filtr oleju. Wyłapuje on drobiny sadzy i inne zanieczyszczenia zawarte w oleju. Zużyty filtr oleju utrudnia przepływ i obniża ciśnienie oleju w układzie smarującym. Pogorszenie smarowania silnika utrudnia warunki jego pracy i grozi przegrzaniem jednostki napędowej. Zatkanie filtru może doprowadzić do uszkodzenia pompy oleju i następnie do zatarcia silnika. Filtr należy wymieniać przy każdej zmianie oleju i zgodnie z wymaganiami producenta pojazdu. Pozostawienie starego filtru sprawi, że wcześniej wyłapane zanieczyszczenia przedostaną się do silnika wraz z nowym olejem. Pozorna oszczędność, czyli rezygnacja z wymiany filtru oleju, negatywnie wpływa na żywotność jednostki napędowej.
Numery OE
Numery OE
Numery producenta
B1C005PR
Numery OE
ALCO FILTER:
MD-349
ALCO FILTER:
MD-425
BOSCH:
1 457 429 193
BOSCH:
1 457 429 250
CHAMPION:
XE 131
CITROEN:
1109 R7
CLEAN FILTERS:
ML 071
COOPERS:
G 1452
CROSLAND:
1056
DELPHI:
FX20031
FILTREC:
MLE1387
FILTRON:
OE 667
FRAM:
CH 9443 ECO
FRAM:
CH9443
GUD FILTERS:
M 26
HENGST FILTER:
E 35 HD 102
MAPCO:
64306
PEUGEOT:
1109 R6
PURFLUX:
L 310
PUROLATOR:
L 38285
TECNOCAR:
OP 114
UFI:
25.032.00
UFI:
27 744 00
Pasuje do pojazdów
Pasuje do pojazdów
Model / typ
Pojemno\u015b\u0107
Moc (KM)
Moc (kW)
Produkowany
Kod silnika
BERLINGO / BERLINGO FIRST Nadwozie pe\u0142ne/minivan (M_) 1.1 i (MAHDZ, MBHDZ, MBHFX)