Olej silnikowy stale krąży po silniku, chłodząc go i oczyszczając z pozostałości spalonego paliwa. Aby przedłużyć okres użytkowania jednostki napędowej, stosuje się przykręcany do bloku silnika filtr oleju. Wyłapuje on drobiny sadzy i inne zanieczyszczenia zawarte w oleju. Zużyty filtr oleju utrudnia przepływ i obniża ciśnienie oleju w układzie smarującym. Pogorszenie smarowania silnika utrudnia warunki jego pracy i grozi przegrzaniem jednostki napędowej. Zatkanie filtru może doprowadzić do uszkodzenia pompy oleju i następnie do zatarcia silnika. Filtr należy wymieniać przy każdej zmianie oleju i zgodnie z wymaganiami producenta pojazdu. Pozostawienie starego filtru sprawi, że wcześniej wyłapane zanieczyszczenia przedostaną się do silnika wraz z nowym olejem. Pozorna oszczędność, czyli rezygnacja z wymiany filtru oleju, negatywnie wpływa na żywotność jednostki napędowej.
Numery OE
Numery OE
Numery producenta
B14012PR
Numery OE
ALCO FILTER:
MD-423
ASHIKA:
10-ECO038
BLUE PRINT:
ADH 22115
BOSCH:
1 457 429 199
CLEAN FILTERS:
ML 072
COOPERS:
G 1454
CROSLAND:
2228
DELPHI:
FX 20042
FILTREC:
MLE1392
FILTRON:
OE 648/4
FRAM:
CH 9305 ECO
FRAM:
CH9305
GUD FILTERS:
M 16
HENGST FILTER:
E 22 H D 88
HENGST FILTER:
H 22 H D 88
HONDA:
15430 PLZ D00
IPS Parts:
IFL-3494
ISUZU:
8 97 223 1870
ISUZU:
897223170
JAPANPARTS:
FO-ECO038
JAPANPARTS:
J FO-ECO038
NIPPARTS:
J1314015
OPEL:
6 50 300
PURFLUX:
L 332
PUROLATOR:
L 18296
TECNOCAR:
OP 222
TECNOCAR:
OP 226
UFI:
25.027.00
Pasuje do pojazdów
Pasuje do pojazdów
Model / typ
Pojemno\u015b\u0107
Moc (KM)
Moc (kW)
Produkowany
Kod silnika
CIVIC VII Hatchback (EU, EP, EV) 1.7 CTDi (EP4, EU9)