Olej silnikowy stale krąży po silniku, chłodząc go i oczyszczając z pozostałości spalonego paliwa. Aby przedłużyć okres użytkowania jednostki napędowej, stosuje się przykręcany do bloku silnika filtr oleju. Wyłapuje on drobiny sadzy i inne zanieczyszczenia zawarte w oleju. Zużyty filtr oleju utrudnia przepływ i obniża ciśnienie oleju w układzie smarującym. Pogorszenie smarowania silnika utrudnia warunki jego pracy i grozi przegrzaniem jednostki napędowej. Zatkanie filtru może doprowadzić do uszkodzenia pompy oleju i następnie do zatarcia silnika. Filtr należy wymieniać przy każdej zmianie oleju i zgodnie z wymaganiami producenta pojazdu. Pozostawienie starego filtru sprawi, że wcześniej wyłapane zanieczyszczenia przedostaną się do silnika wraz z nowym olejem. Pozorna oszczędność, czyli rezygnacja z wymiany filtru oleju, negatywnie wpływa na żywotność jednostki napędowej.
Numery OE
Numery OE
Numery producenta
OP 580/1
Numery OE
BOSCH:
0 451 203 232
ELOFIC:
EXL-282
FIL FILTER:
ZP 509 C
MANN-FILTER:
W 940/26
P.B.R.:
BC-1134
WIX FILTERS:
WL7224
Pasuje do pojazdów
Pasuje do pojazdów
Model / typ
Pojemno\u015b\u0107
Moc (KM)
Moc (kW)
Produkowany
Kod silnika
88/109 MK III samoch\u00f3d terenowy otwarty 2.3 4x4
2286
69
51
1971-11-01 - 1985-10-01
11H, 23 B, 10 H
88/109 MK III samoch\u00f3d terenowy otwarty 2.3 D 4x4
2286
63
46
1971-11-01 - 1985-10-01
23 J, 10 J
88/109 MK III samoch\u00f3d terenowy otwarty 3.5 4x4