Olej silnikowy stale krąży po silniku, chłodząc go i oczyszczając z pozostałości spalonego paliwa. Aby przedłużyć okres użytkowania jednostki napędowej, stosuje się przykręcany do bloku silnika filtr oleju. Wyłapuje on drobiny sadzy i inne zanieczyszczenia zawarte w oleju. Zużyty filtr oleju utrudnia przepływ i obniża ciśnienie oleju w układzie smarującym. Pogorszenie smarowania silnika utrudnia warunki jego pracy i grozi przegrzaniem jednostki napędowej. Zatkanie filtru może doprowadzić do uszkodzenia pompy oleju i następnie do zatarcia silnika. Filtr należy wymieniać przy każdej zmianie oleju i zgodnie z wymaganiami producenta pojazdu. Pozostawienie starego filtru sprawi, że wcześniej wyłapane zanieczyszczenia przedostaną się do silnika wraz z nowym olejem. Pozorna oszczędność, czyli rezygnacja z wymiany filtru oleju, negatywnie wpływa na żywotność jednostki napędowej.
Numery OE
Numery OE
Numery producenta
F 026 407 156
Numery OE
A.L. FILTER:
ALO-8197
BLUE PRINT:
ADG02141
FILTRON:
OE674/6
FRAM:
CH11276ECO
GUD FILTERS:
M130
HENGST FILTER:
E822H D255
HENGST FILTER:
E822H D315
HYUNDAI:
26320-2F000
HYUNDAI:
26320-2F010
HYUNDAI:
263202F100
KIA:
26320 2F000
KIA:
26320 2F100
KNECHT:
OX 377D
MANN-FILTER:
HU7027Z
MECAFILTER:
ELH4433
METAL LEVE:
OX 377D
PURFLUX:
L473
UFI:
25.166.00
WIX FILTERS:
WL7478
Pasuje do pojazdów
Pasuje do pojazdów
Model / typ
Pojemno\u015b\u0107
Moc (KM)
Moc (kW)
Produkowany
Kod silnika
GRAND SANTA F\u00c9 2.2 CRDi Nap\u0119d na wszystkie ko\u0142a
2199
197
145
2013-06-01 -
D4HB
GRAND SANTA F\u00c9 2.2 CRDi Nap\u0119d na wszystkie ko\u0142a